2010. december 18., szombat

Karácsonyi süti , cukorpálca egy kicsit másként

Figurka Manó és a cukorpálcák

Családunk gyerek tagjainak kedvenc sütije.

Színes, illatos és nagyon hasonlít  a régi kedvenc cukorpálcára.
Nagyon gyorsan elkészíthető, egyszerű de annál látványosabb aprósütemény.

Hozzávalók:

- 2 tojás sárgája
- 330g liszt
- 230g  vaj (sótlan)
-120g cukor
- egy csipet só
- 1 teáskanál vanília kivonat
- 1/2 teáskanál mandula kivonat
- 1 teáskanál piros  és 1 teáskanál zöld folyékony ételszínezék

A vajat a cukorral és a 2 tojás sárgáját robotgéppel keverd ki, majd add hozzá a vanília és a mandula kivonatot. Ha ezt is elkeverted jöhet hozzá a liszt és a pici só, az így összeállított tésztát én négy részre osztottam. Csináltam két "fehér" kupacot, a harmadikhoz hozzáadtam a teáskanál piros ételszínezőt, a negyedikhez pedig a zöldet. Lényeg hogy minden színes kupac mellé legyen egy "fehér " is. Sok a vaj a tésztában így ha hosszú ideig kézzel kevered túl lágynak tűnhet. Arról nem is beszélve, hogy az ételfesték megfogja a kezet, tehát egy eü. kesztyű nem árt. Ha nagyon puha a tészta tedd be nyugodtan a hűtőbe.
Formázz 2-3 ujjnyi vastag hengereket a kupacokból, majd szeleteld fel kb. fél - egy cm vastagságban.
Az így kapott korongokból nyújts 13 cm hosszú kukacokat és tekerd össze (a jobb eredmény érdekében egy kicsit nyomkodd össze a színeket) az elképzelt színvariációknak megfelelően, a végeit kampósra görbítsd meg. Gyorsan kell dolgozni, mert a vaj ismét megpuhul, én a korongokat visszatettem a hűtőbe és csak egy pár darabot hagytam elöl.
A sütőpapírral kibélelt tepsit készítsd kézközelbe, hogy az elkészült darabokat rögtön oda tehesd. Szellősen helyezd a pálcákat a tepsibe, mert megnőnek!
190 - 200 fokra melegíts fel a sütőt, majd 8-10 perc alatt el is készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése